Friday 28 September 2012

POPULAR. EH, SIAPA KAU?

Hello uolls. Popular popular ni memang kegemaran BS lah. Tapi BS tak gila popular, tak gila nak cari popular.  BS suka tengok kawan popular je. Hihi. Mulianya hati BS. (cewah)

Okay uolls, entry ini untuk rakan-rakan di seluruh IPT/IPTA/IPTS/Politeknik dan sebagainya. Popular boleh jadi satu perkataan yang subjektif. Ada yang gila kuasa, tapi sebanarnya bukan gilakan kuasa sangat pun, tapi gilakan populariti. Ada yang harap menang dalam pilihanraya kelab/persatuan/kelas/mpp dengan harapan boleh jadi popular dikenali seluruh warga kelab/persatuan/kelas/mpp dan sebagainya. Ah kau, Lantak kau lah. Hairan apa aku.

Yang menjadi keraguan BS, ada lah BS dengar cerita ada calon bertanding untuk pilihanraya kampus kononnya, menyalak-nyalak kat ruangan alam mayanya sendiri. Entah apa yang disalaknya, BS taktau. Sorry uolls. BS takdak masa nak tengok facebook orang yang tak dikenali (bukti calon tak popular).
tapi kalau nak harap popular untuk menang pun, tak kemana jugak.

kesimpulannya, jadi diri sendiri. tak semestinya kau jadi popular baru kau dapat tolong orang. kalau dah memang sebati dalam adrenalin kau yang kau tu memang ikhlas nak tolong orang, kau takkan bising untuk berebut jawatan-jawatan yang ada dalam muka bumi. BS faham, mesti calon-calon yang kalah yang kuat menyalak ni mesti berkobar-kobar nak tolong kawan-kawan. tapi tak rasa ke semua yang bertanding pun macam tu? Kalah pun boleh tolong lagi lah kawan, tapi bukan guna alam maya lah. Tampil, tampil.


carilah populariti dengan cara yang lebih praktikal. jangan hidup di takuk lama sudah. popular. eh, siapa kau?

BS nak tidur bye !


No comments:

Post a Comment