Wednesday 4 April 2012

tak faham betullah


Assalamualaikum wbt.

Harini BS nak luahkan sesuatu. GERAM NI.

BS sayangkan UUM. BS taknak UUM tempat BS timba ilmu ni jadi macam ipta yang lain. Bukan taknak hebat setanding dengan IPTA yang lain, BS cuma taknak kampus BS ni jadi huru-hara macam yang lain. Sedih, tahu?

BS tahu, BS ini insan kerdil je kat kampus UUM yang maha besar ni. Jalan kat pusat konvensyen pun sesat lagi kot. BS tak pernah naik kuda, go kart, swimming dan lain-lain (eh, ada kaitan ke?), tapi BS ni memerhati. BS sakit hati dan tak faham betullah dengan mahasiswa/i UUM.

Apa yang tak faham?

Mahasiswa/i kita tak bersatu. Tak kisahlah kalau berlainan fahaman ke apa ke (ada yang cucuk jarum ni), tapi bila kita fikir balik, kita ni mahasiswa je kawan-kawan. Mahasiswa ! Bukan memberontak, pencucuk jarum, penebar fitnah, penghina kawan sendiri dan lain-lain. Kecewanya BS.

Bs dah di semester yang layak dipanggil super senior, BS sedih. Dulu BS aman, bila difikirkan semula, memanglah aman, zaman tu mana lah hebat sangat peralatan canggih macam Blackie Beri, Iponk dengan Samseng, mana hebat macam sekarang. Sekarang, semua dihujung jari je kot! Nak hentam peribadi orang? Kau log in FB kat BB, buka UUMKINI, sebarkan ke UUMNEWS, page MPP, dan sebar dan terus tersebar. Beradab ke macam tu?

BS sedih. Dan BS pasti mesti ramai lagi yang sedih macam BS. BS tak lah sokong Aman Kampus dari segi politik, tapi mesej yang dia nak bawa, BS sokong! BS nak kampus UUM aman macam dulu ! Faham?

Korang rasa Kampus kita dah aman ke? Fikirlah habis-habis. Baru dapat jawapan. Peace.

No comments:

Post a Comment